Als er iets belangrijk is op het kantoor is dat wel hygiëne en een prettige werkomstandigheden. Maar wat is nou echt belangrijk voor betere werk resultaten en minder zieken?
Wist u dat onderzoek heeft aangetoond dat een bureau gemiddeld 5 keer meer bacteriën bevat dan een toiletbril?! Een goede hygiëne op kantoor draagt ook bij aan de gezondheid van werknemers. Geen goede hygiëne kan leiden tot allergieën, hoofdpijn, ziektes, vermoeidheid, verkoudheid en de griep. Elk jaar zijn er vele zieken op kantoor terwijl de meeste makkelijk voorkomen hadden kunnen worden.Wat er sowieso gedaan moet worden op kantoor:
- 1 op de 6 werknemers wast hun handen niet na een toilet gebruik. Probeer hen hier echt op te attenderen en neem in plaats van een handdoek, papieren wegwerp doekjes.
- Maak elke dag uw bureau schoon. Veel gebruikte voorwerpen zoals een muis en toetsenbord kunt u schoonmaken met alcohol doekjes voor het best bacterie vrij resultaat. Als u een werk telefoon heeft kunt u deze ook gelijk schoonmaken.
- Maak elke dag grondig deurklinken schoon en andere voorwerpen die vaak worden vastgepakt.
- Zorg er voor dat er geen lege kopjes koffie en/ of thee zakjes blijven liggen. Ruim afval meteen op en leeg elke dag uw prullenbak.
- Zet ramen open voor circulatie en dat er frisse lucht binnen komt. Dit is ook beter voor uw concentratie.
- Zorg dat 2 keer per week de wc wordt schoongemaakt, alles grondig wordt afgestoft en de vloer wordt gestofzuigd en als het kan deze ook laten dweilen.